CROSSFIT – KSZTAŁTOWANIE CIAŁA I UMYSŁU

0 komentarzy
CROSSFIT – KSZTAŁTOWANIE CIAŁA I UMYSŁU

Metoda ćwiczeń dążących do zwiększenia naszej siły, zwinności oraz wytrzymałości poprzez ćwiczenie jednocześnie wszystkich partii mięśniowych zwana CROSSFIT przybyła do nas niedawno, ale już zdążyła zjednać sobie serca wielu zwolenników. Co takiego ma w sobie, że mimo niezwykle intensywnego treningu, niejednokrotnie kończącego się całkowitym zmęczeniem organizmu zyskuje każdego dnia rzesze fanów?

Przede wszystkim jest to trening, który po części można zaliczyć do grupy treningów funkcjonalnych. Ogromny wybór ćwiczeń, łączonych w tak zwane WODy, czyli dni treningowe są na ogół nieskomplikowanymi zadaniami, jakie znamy od dawna, jednak ich intensywność, na którą składa się jak największa ilość powtórzeń w niedługim czasie oraz brak przerw pomiędzy nimi sprawia, że trening staje się niezwykle skuteczny.
Treningi odbywają się na ogół się CROSSFIT BOX, pod okiem wykwalifikowanych instruktorów, którzy dbają o bezpieczeństwo ćwiczących, a jednocześnie sami układają im katorżnicze programy treningowe. Jednaka ze względu na małą ilość takich miejsc w Polsce początkujący miłośnik CROSSFITU musi radzić sobie najlepiej jak potrafi, czyli poprzez samozaparcie. W chwili, gdy nikt nie stoi nad nami i nie narzuca nam regularnych ćwiczeń (a do tego przecież w jakiś sposób zmusza zapisanie się na siłownię czy do jakiejkolwiek sekcji sportowej) czas na nie, a także samozaparcie niezbędne do odpowiedniego treningu musimy znaleźć sami. Podczas ćwiczeń tego typu trenujemy więc nie tylko ciało, wzmacniając naszą kondycję i zdrowie, ale również psychikę, wypracowujemy sobie siłę woli, która jest niezbędna i pcha nas wciąż do przodu. Jeżeli danego dnia nie możemy iść do crossfit boxu warto poćwiczyć w domu czterominutowy trening tabata, który da nam nie mniejszy wycisk!

Trening CROSSFITOWY, czy TABATA oprócz zalet typowo fizycznych dają nam też przewagę w zwyczajnym, codziennym życiu. Dzięki rosnącej sile naszej psychiki z łatwością będziemy radzić sobie z wszelkimi przeciwnościami, jakie rzuci nam los. Po tym, jak nasz organizm kilka razu w tygodniu odmawia nam posłuszeństwa, a mimo to zbieramy siły i trenujemy dalej niemal na granicy omdlenia nic, co dotąd wydawało się przeszkodą nie do przeskoczenia nie wyda nam się trudne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *