Funkcjonalność stron www

0 komentarzy
Funkcjonalność stron www

W dobie dwudziestego pierwszego komputeryzacja gospodarki oraz życia codziennego wcześniej czy później musiała nastąpić. Rozwój sieci internetowej znacznie wpłynął na dotychczasowy sposób postrzegania świata, a z czasem zaczął wspomniane postrzeganie nieco zmieniać. W ostatecznym rozrachunku dziś wiele osób nie wyobraża sobie funkcjonowania bez urządzeń elektronicznych i stałej łączności z siecią. Taka zależność przełożyła się także na sytuację, którą możemy obserwować na szeroko pojętym rynku. Konsumenci w dużej mierze są dzisiaj po prostu internautami, którzy właśnie w świecie internetowym poszukują określonych usług lub produktów. Warto zdawać sobie sprawę z tego, jak wielką rolę odgrywają dzisiaj strony internetowe. Szczególnie wtedy, gdy prowadzi się własny biznes. W przypadku tej ostatniej sytuacji należy również pamiętać, że strona internetowa może zarówno pomóc spółce, jak i znacznie jej zaszkodzić. Tylko profesjonalne strony www wzbudzą zaufanie potencjalnego klienta i skłonią go do kontaktu z daną firmą lub działalnością.

Zakładanie strony internetowej

Wbrew pozorom założenie strony internetowej wcale nie jest takie łatwe, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Warto przy okazji takiego pomysłu skontaktować się przede wszystkim z osobami, które zajmują się profesjonalnym zakładaniem stron oraz ich późniejszym monitorowaniem. Należy również wiedzieć, że o wiele bardziej atrakcyjne okazują się witryny płatne. Założenie strony na blogu czy innym bezpłatnym portalu nie będzie świadczyło o renomie firmy, ponieważ są to raczej adresy przeznaczone dla hobbystów (prowadzących blogi na przykład o swoich pasjach czy zainteresowaniach). Jednakże należy przy tej okazji wspomnieć, że założenie strony www oraz jej utrzymanie wcale nie jest takie drogie. Jej koszty są o wiele mniejsze, niż na przykład cena czynszu za wynajem biura. Nic więc dziwnego w tym, że coraz więcej osób przenosi swoje działalności – oczywiście w miarę możliwości – wyłącznie do świata cyberprzestrzeni.

Reklama w internecie

Strony od Design proZałożenie strony nie zapewni firmie popularności w takim stopniu, jak byśmy tego chcieli. Dlatego też po jej uruchomieniu warto zadbać przede wszystkim o dobre zareklamowanie witryny. W jaki sposób robi się to w ostatnim czasie? Szczególnie popularne stało się tak zwane pozycjonowanie. Dzięki działaniom prowadzonym przez pracowników agencji reklamowych czy agencji marketingowych dana strona przenosi się na wyższe miejsca w wyszukiwarce. Innymi słowy rzecz ujmując, internauta poszukując usług lub produktów związanych z naszą branżą dzięki pozycjonowaniu szybciej trafi właśnie na naszą, a nie na inną stronę poświęconą danemu zagadnieniu (na przykład motoryzacji, ogrodnictwu czy elektronice). Warto zauważyć, że pozycjonowanie – choć najważniejsze – nie jest jedynym sposobem na reklamowanie stron internetowych. Niektóre witryny pomagają sobie nawzajem i reklamują swoich kolegów. Często są to jednak strony www, które branżowo znacznie się od siebie różnią (w ten sposób nie promują u siebie konkurencji).

Cechy dobrej witryny firmowej

Jaka powinna być zatem dobra strona internetowa? Dość trudno odpowiedzieć na takie pytanie, ponieważ każdy internauta jest różny, a więc siłą rzeczy ma inne zapotrzebowania. Zazwyczaj tworzy się różnego rodzaju zestawienia i przeprowadza badania, by ustalić najbardziej uniwersalny target, dla którego witryny oraz przede wszystkim oferty będą w ogóle kierowane. Niezależnie od tego, kto ma być odbiorcą strony (czyli potencjalnym klientem) warto pamiętać o kilku zasadach, których przestrzeganie pozwoli zbudować dobrą stronę www. Należy więc przede wszystkim przestrzegać zasad ortografii i stylistyki, ponieważ wszelkiego rodzaju literówki i niezgodności w tekście szybko rzucają się w oczy i wywołują (często nawet nieświadomy) negatywny odbiór bez względu na to, jaką ofertę reprezentuje dana strona. Całość powinna być także raczej minimalistyczna, ponieważ zbyt duża ilość informacji zapycha przestrzeń i czyni ją nieczytelną. O technicznych parametrach stron warto z kolei poczytać na różnych blogach. Ciekawym aspektem jest również to, że coraz więcej stron wprowadza treści w kilku językach, dzięki czemu zarówno strona, jak i sama firma zyskują wymiar nawet międzynarodowy.

Błędy na stronie internetowej

O najpopularniejszych błędach popełnianych przez firmy w zasadzie była już mowa. Chodzi przede wszystkim o złe przekazywanie treści (błędy ortograficzne, stylistyczne, literówki czy niewłaściwa odmiana), a także o niewłaściwe rozplanowanie, poprzez które wszystko staje się chaotyczne i nieczytelne. W przypadku stron internetowych warto przede wszystkim pamiętać o tym, że ewentualny odbiorca chce szybko znaleźć łatwą w odbiorze informację, ponieważ przeznacza na takie poszukiwania zaledwie kilka minut. Nie bez powodu zaledwie kilka pierwszych pozycji w wyszukiwarce wiedzie prym, jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów. Mało kto decyduje się na przeglądanie większej ilości stron, ponieważ zazwyczaj dobrą ofertę znajduje już za pierwszym czy drugim razem. W tym momencie znów warto wspomnieć o pozycjonowaniu, które – jak widać – pełni kluczową funkcję jeśli chodzi o promocję stron internetowych.

Wydaje się więc, że na funkcjonalność strony www składa się dziś wiele czynników. Jedne są mniej ważne, drugie bardziej, ale w efekcie końcowym wszystkie budują idealną witrynę w sieci. Należy pamiętać przede wszystkim o tym, że strona jest jednocześnie wizytówką, która świadczy o renomie i solidności firmy. Każdy internauta ma do dyspozycji setki tysięcy stron, po których może się poruszać. Konkurencja jest dziś bardzo duża, dlatego poprzez odpowiednią witrynę można dotrzeć szybko i skutecznie do potencjalnych klientów, którzy nie zawahają się skorzystać z naszych usług. Warto przy okazji zakładania strony skupić się zarówno na aspektach praktycznych, jak i estetycznych. Dzięki temu strona nie tylko spełni swoją funkcję informacyjną, ale stanie się także atrakcyjna pod względem estetycznym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *