Marketing internetowy

0 komentarzy
Marketing internetowy

W dobie dwudziestego pierwszego wieku dostęp do internetu stał się tak powszechny, iż korzystają z niego prawie wszyscy. Nie ma zatem niczego dziwnego w tym, że tradycyjna reklama musiała przystosować się do nowych realiów i rozszerzyć nieco swoje działania. Obecnie w cyberprzestrzeni funkcjonują prężnie różne reklamy i komunikaty promocyjne, które mają za zadanie przekonać internautę do jakiejś usługi czy produktu. W tym kontekście możemy dziś mówić o tak zwanym marketingu internetowym, czy działaniach marketingowych wykorzystujących nowe media do promowania firmy, produktu i marki oraz oczywiście do pozyskiwania kolejnych klientów. Mimo iż marketing internetowy jest stosunkowo młody, do tej pory bardzo się rozwinął i stworzył szereg różnych gałęzi. Warto poznać niektóre z nich. Szczególnie wtedy, gdy sami prowadzimy jakąś działalność i chcemy zaistnieć na rynku internetowym. Nie bez powodu mówi się zresztą, że ten, kto nie jest widziany w sieci internetowej, nie istnieje w świadomości klienta.

Pozycjonowanie stron internetowych

Poszukiwanie witryn www z reguły odbywa się poprzez wyszukiwarkę. To właśnie pozycjonowanie ma z kolei sprawić, że dana strona znajdzie się w pierwszych wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonej frazy. Osoby zajmujące się takimi usługami muszą przede wszystkim na podstawie analiz określić, które frazy będą dla danej strony i branży najbardziej korzystne. Dopiero potem można prowadzić działania optymalizacyjne i pozycjonujące stronę. Trzeba oczywiście zaznaczyć, że prace nad wypozycjonowaniem witryn mogą trochę potrwać. Nawet wtedy, gdy zlecimy je doświadczonej firmie. Warto cierpliwie czekać zatem na rezultaty, które powinny pojawić się po kilku tygodniach bądź miesiącach.

Reklamy graficzne w internecie

Na grunt internetowy przeniosły się tradycyjne reklamy, takie jak banery czy billboardy. Różnica jest oczywiście taka, że pojawiają się w przestrzeni internetowej. Reklamodawcom najbardziej zależy, by ich treści były zamieszczane na stronach związanych z branżą. Wbrew pozorom nie jest to jednak łatwe, ponieważ ta sama branża to często także konkurencja, która nie chce promować innych firm i usług. Jeśli sami nie potrafimy prowadzić działań marketingowych w sieci, warto zatrudnić do tego profesjonalną agencję reklamową bądź marketingową. Te mogą poprowadzić za nas od początku do końca całą kampanię.

W internecie funkcjonują oczywiście inne formy promocji i marketingu. Warto wspomnieć chociażby o mailingu czy działaniach prowadzonych na profilach społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *