Lokale do wynajęcia w Poznaniu (biurowe)

0 komentarzy
Lokale do wynajęcia w Poznaniu (biurowe)

Wynajęcie lokalu biurowego to jedna z zasadniczych i strategicznych decyzji, które należy podjąć podczas tworzenia lub przenoszenia swojego biznesu do danego miasta. Ostateczny werdykt w tej kwestii powinien być solidnie przemyślany i przeanalizowany, co wiąże się niestety ze stratą cennego czasu i sporą dawką emocji. Na jakie aspekty warto zwrócić zatem uwagę, aby w przyszłości bezstresowo móc korzystać z zajmowanej powierzchni biurowej?Budynek pod lupą

Pierwszym i podstawowym krokiem w sprawie wynajęcia lokalu biurowego jest dogłębne przeanalizowanie swoich potrzeb. Niestety zapomina o tym wielu przedsiębiorców, co może wiązać się z przykrymi konsekwencjami. Po co marnować czas na planowanie przyszłości swojego biznesu? Odpowiedź na to pytanie jest prosta! Jeżeli Twój biznes przyniesie Ci bowiem duże kokosy to warto będzie pomyśleć o rozbudowie firmy. Czynniki, na które powinno zatem zwracać się uwagę podczas wyboru danego lokalu pod swój biznes to optymalna powierzchnia, możliwość rozbudowy lub powiększenia wynajmowanego obszaru, dostęp do parkingu oraz długość najmu. Analizując je dokładnie, każdy przedsiębiorca pozna potrzeby swojej firmy, a co za tym idzie ułatwi mu to żmudny proces poszukiwania lokalu do wynajęcia.

Poszukiwanie powierzchni biurowych do wynajęcia

Oczywiście najchętniej wybieranym przewodnikiem po lokalach do wynajęcia jest Internet. W sieci funkcjonuje bowiem wiele specjalnych portali, na których to można przeszukiwać wyłącznie oferty dotyczące wynajęcia lokali biurowych. W tej kwestii istotny jest również wybór miasta sprzyjającego powstawaniu, czy funkcjonowaniu różnego rodzaju firm. Jednym z nich jest Poznań, który otwiera się zwłaszcza na nowe, dopiero raczkujące przedsiębiorstwa. Sprawę znalezienia odpowiedniego do swoich potrzeb lokalu można również powierzyć deweloperom, którzy z pewnością udzielą każdemu profesjonalnej rady. Każdy nowoczesny biurowiec posiada ponadto swoją stronę www. Pod odpowiednim adresem wwww można szerzej poczytać o jednym z nich.

Który lokal wybrać?

Wielu przedsiębiorców zapomina często o tym, aby zwrócić uwagę na sam budynek, w którym znajduje się interesujący ich lokal. Budynek ma piękne oszklone fasady? Niestety koszty ich mycia będą również wliczone do czynszu. Przed daną posesją rośnie zadbany trawnik z licznymi równo ściętymi krzewami i kolorowymi kwiatami? Koszty ich utrzymania i dbania o nie też ktoś będzie musiał pokryć. W budynku mało jest wynajętych lokali biurowych? Z pewnością odbije się to na wspólnym rozłożeniu kosztów. Wybranie odpowiedniego lokalu może zatem kosztować wiele analitycznego trudu. Oglądając biura, warto pofatygować się do nich osobiście. Przedstawiciele mogą bowiem nie zwrócić uwagi na kluczowe detale takie jak ostatnie wykończenia, czy kwestie związane z lokalizacją i rozmieszczeniem pomieszczeń. Szukając lokalu do wynajęcia warto pokusić się o wcielenie się w rolę klienta. Patrząc na biuro jego oczyma można dostrzec wiele ciekawych mankamentów, które nie nasuwają się od razu do głowy. Należy do nich m.in. dogodna lokalizacja i dojazd do danego miejsca, estetyka i przestrzenność danego pomieszczenia, natężenie hałasu, oświetlenie lokalu, czy ogólny wystrój wnętrza. Takie ćwiczenie z pewnością pomoże każdemu przedsiębiorcy w wyborze idealnego dla jego firmy biura.

Diabeł tkwi w szczegółach

Znalezienie odpowiedniego dla swojej firmy lokum to niestety nie tylko jedyny problem. Kolejną przeszkodą w drodze do całkowitego rozpoczęcia pracy w swoim biurze jest zawarcie odpowiedniej umowy z najemcą. Nie ma niestety jednoznacznej metody zawierania takich umów. Wszystko zależy tu od wielu czynników, nad którymi warto zastanowić się przed podpisaniem jakichkolwiek papierów. W celu uniknięcia późniejszych nieprzyjemności dobrze jest zawrzeć w umowie wszelkie kwestie sporne dotyczące na przykład kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości, czy ubezpieczeniem budynku. Warto określić również sprawę drobnych zmian w lokalu takich jak postawienie dodatkowej ścianki działowej, wykończenie jakiegoś pomieszczenia itp. W umowie powinno się także określić gdzie oraz w jakiej formie można zamieścić na budynku reklamę swojej firmy, czy szyld informujący o jej siedzibie. Istotną, ale często pominiętą kwestią jest również dokładne określenie przedmiotu umowy (chodzi tu o skrupulatne wyliczenie aktualnego stanu wyposażenia lokalu), datę i wysokość płacenia czynszu, wyznaczenie kar umownych, czy też sprecyzowanie kwestii związanych z miejscami parkingowymi. Jeśli nie ma się doświadczenia w sporządzaniu takich umów warto pokusić się o profesjonalną pomoc prawnika, który z pewnością doradzi na jakie aspekty warto zwrócić jeszcze uwagę. Tak szczegółowe podejście do tematu pozwoli z pewnością uniknąć licznych problemów w przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *